Nya friska tag

Hej igen ...nu var det längesedan jag skrev i min blogg, två veckor sedan för att vara ganska exakt, det har varit ganska mycket att göra för min del.
     En sak som jag är otroligt glad över är at jag klarade omtentan :):):) ni anar inte vilken skön känsla detta är. Men som sagt det är inte över än. I måndags började skolan igen och vi gick pang bom på farmakologi som är en del av det nya temat i termin två. Detta är faktiskt mycket intressant, det handlar om läkemedel vilken verkan det har i kroppen och vart det tar vägen efteråt.

Just nu har jag varit ute och tagit en härlig promenad på en si så där 40 minuter. Vilken skiftning av naturen man kan se nu. Mycket övergår till otroligt fina färger och det luktar verkligen höst. Nu ser det faktiskt ut som att svampplockningen skulle ge oss en god vinst, det har ju regnat ganska mycket de senaste veckorna. Jag får väl ringa upp mina kompisar och säga till dem att vi inte ska glömma att ta med våra stora plastkassar för nu blir det nog en hel del kantareller att fylla dem med ...hoppas jag i alla fall.

Jag har förresten något annat mycket roligt och knäppt att berätta, (kanske inte alla som varit i den situationen hade tyckt det) jag skulle som vanligt köra till skolan imorse, jag kör på en liten bit grusväg från huset ut till den större vägen. Efter att det regnat en hel del har det blivit djupa gropar fyllda med vatten och jag vill ju helst undvika dessa, jag försöker därför parera mellan dem och samtidigt som jag håller ett öga på pölarna kommer min granne som hämtat posten gåendes  för att inte skvätta ner honom eller orsaka en annan olycka (han var inte så nära att jag skulle riskera att köra på honom) höll jag samtidigt koll på honom ...PANG säger det och så har jag på ett par sekunder hamnat i diket. Gissa om jag blev ställd och tyckte att det var en gnutta pinsamt!? 
    
Min granne rusade fram och försökte hjälpa till men förgäves, det gick varken att komma framåt eller att försöka backa upp från diket, vilken tur jag hade att det inte var så djupt. Min granne gick och hämtade sin "monstertruck-traktor" (den såg verkligen ut som en sådan) och fick dra upp mig från diket med hjälp av denna gigantiska tingest, detta var det mest pinsamma av alltihop men upp kom jag i alla fall och jag hade tur att det inte gav några skador på bilen. Det är ju typiskt att just jag ska vara jag i en sån här situation ...jag är den klumpigaste person som finns på denna jord, och är ganska van att sådana saker händer mig.

Jag ser detta ur ett komiskt perspektiv och bjuder gärna på mig själv,. jag har i alla fall roat de personer som jag berättat det för. Kanske andra där ute känner sig hopplösa och tycker att de gör bort sig hela tiden, till er säger jag bara: oroa er inte det finns dem som är värre ...JAG hoppas att detta får er att känna er bättre till mods.


ramar till er alla från Cilla

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha. Blev Ebbe glad för blomman? ;)

2008-08-28 @ 20:33:06
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja detta var faktiskt ganska komiskt. Ebbe var tyvärr inte hemma så jag får försöka igen imorgon. :)

2008-08-28 @ 21:26:30
URL: http://lillebrorsmulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0