Dagen före domedagen

Efter att ha våndats i flera månader e det imorgon dags, tentadags alltså. Det har gått två månader sedan första tentan och tro det eller ej men den kuggade jag på.
     Just nu läser jag till sjuksköterska och har läst som en galning inför imorgon. Jag ska tenta om i ämnet humanbiologi, för er som inte vet vad detta innebär, det handlar om människokroppen och dess funktion, allt ifrån cellbiologi till centrala nervsystemet. Jag tycker själv att det är jätteroligt, men det är inte så roligt när man ska förbereda sig inför en tenta och särskilt inte en omtenta. Jag har läst så mycket att allt jag ser och hör associerar jag till humanbilogi. Kan t.ex. sitta och äta frukost och tänka att, jaha nu börjar nedbrytningen av födan och olika enzymer tillsätts för att underlätta matsmältningen, eller så bara poppar det upp något i huvudet även om jag pratar eller tänker på något annat, så håller proceduren på hela tiden.
     Det är kanske inte helt fel att man blir påmind, man tänker  ju på det och kan repetera lite för sig själv, men det blir ganska jobbigt efter en tid. Det känns som orken eller kreativiteten finns inte, det finns ingen tid till något annat, detta maler inom en hela tiden. Jag har ju faktiskt valt detta själv så nu ska jag inte klaga.
     Jag beundrar alla studerande med familj och barn men som ändå klarar av sina studier oavsett vad, måste ibland vara tufft.  Man brukar ju säga att finns bara intresset och viljan så går allt och det är sant. Jag hoppas verkligen att jag har turen, viljan och orken med mig, imorgon och under hela min studietid. Har den stora önskan att få läsa till barnmorska efter att dessa 3 åren är avklarade. Jag har gott om tid på mig att utvecklas och skaffa mera kunskaper, examen för min del är inte aktuell förrän våren 2011. Men det är klart ...man lär så länger man lever, ingen kommer någonsin att bli fullärd, när det gäller oss människor i alla fall.

Jag ska plugga hela dagen idag också, (det är i alla fall vad jag intalat mig själv) måste ju gå igenom alla kapitel en gång till så jag är förberedd. Känner att jag har ont överallt, i huvudet, magen, ögon, öron ...ja i alla kroppsdelar, jag är så spänd och nervös.
     Jag lovar att jag ska vara positiv och intala mig själv att detta klarar jag, för tänker jag på andra hållet så klarar jag inte det, ingen negativ energi här inte :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart att du fixar det! Kram

2008-08-19 @ 09:28:32
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0