Regnigt värre....

Efter att ha spenderat nästan halva dagen i sängen börjar man känna sig lite illa till mods. Men vad fanken tänker jag sedan, det finns ju ändå inget att göra när det är så grått och mulet ute. Försöker vända det till något positivt, att man behöver inte göra något  ansträngande eftersom att det regnar. Förstår nu att det bara är mitt eget påhitt. Jag behöver visst göra något ansträngande som ut och jogga, styrketräna eller simma. Lite av den här jobbiga ångesten som är kopplad till att det snart är kall och ruskig höst börjar krypa fram ur kroppen. Blev till och med lite arg på mig själv när jag stod ute på trappan i regnet och huttrade och kallade in Lillebror, men han ville tydligen vara ute i regnet och hoppa och leka, varför kan inte jag vara så´n? Tänk vad skönt att kunna vakna på morgonen i världens regn och blåst, åh vilket härligt uteväder nu ska jag hitta på en massa roliga saker som att hoppa i vattenpölar och plocka daggmask!? Vem vet kanske det händer när jag minst anar det. Tycker faktiskt att jag är en positiv person när det gäller det mesta, men ibland skulle jag ha stryk... att jag inte orkar ta mig upp och ut en liten stund det är ju ynkligt. Så nu var det sagt, vad skönt att man kan bli arg på sig själv ibland, det känns faktiskt ganska bra efteråt. Så nu vet ni alla där ute att jag svurit och läxat upp mig själv under dagen Nu ska jag se ifall Lillebror vill komma in.

Hej svejs... Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0