Bubbetorps julmarknad

Igår, söndag var jag och min svärmor på Bubbetorps julmarknad, (glömde ju berätta om detta i förra inlägget) det var jättemysigt. Tomten kom åkande med häst och vagn, Ingvar Oldsberg satt på scenen och drejade... =) ja det var verkligen en upplevelse. De hade lite allt möjligt där faktiskt, dum som jag var så glömde jag ta med mig kameran annars hade jag ju själklart  tagit lite bilder på allt godis, kakor, senapsburkar och dörrkransar.
Det var ganska mycket folk även fast det var sista dagen, och för att inte tala om att det var kallt, jag hade hur mycket kläder som helst på mig kändes det som. Så fort vi kom till Bubbetorp så blev jag så förbaskat kissnödig, det är väldigt typiskt mig det måste vara nåt psykiskt betingat.

Jag blev så glad när jag såg skylten: TOALETT -----> att jag genast började springa, med andan i halsen såg jag när jag kom fram att det var en äcklig bajamaja... uurrrrkk tänkte jag och var inte långt från att kräkas, ni vet  att jag är  en sådan som inte går på sådana toaletter förutom då det möjligtvis skulle vara så att jag håller på att svimma av nödighet, så här var egentligen fallet igår, men jag vägrade.
Så där sprang jag eller rättare sagt kröp med benen i kors och fick gott vänta ett par timmar till innan jag kunde få uträtta mitt behov. Jag och svärmor var inne i lite olika små lador och stall där vi provsmakade glögg, honung och lite annat smått och gott.
Nu kändes det verkligen som om julen var på väg. Vi handlade väl inte så där värst mycket men lite blev det. Jag tänkte visa er det jag köpte i alla fall, svärmor får lägga ut sitt på sin egen blogg om hon nu har en förstås =).

kram till er alla/ Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0