Nu har vi ljus...

Ja... nu har vi äntligen fått ljus i vårt hus. I fönstrena har vi fått upp adventsstjärnor som vi faktiskt designat själva. Vi tyckte att det var så jäkla dyrt att handla färdiga adventsstjärnor... 100-300 kronor per styck. Det var vi i för snåla till att köpa. 
 Vi inhandlade istället fem stycken pappersstjärnor som kostade 10 kr/st. Fem sladdar med lamphållare för 19 kr/st och sedan röd sprayfärg för 28 kronor.
Sex stycken lampor gav vi 60 kronor för. (De som kostade 10 kronor var slut)  Så när vi kom fram till kassan blev det sammanlagt 233 kronor. Vi fick alltså fem stycken stjärnor till priset av vad en kostade i en del butiker.
Det kallar jag att julhandla ekonomiskt... =)

Jag tänkte att jag skulle läga in ett par bilder för att ni ska kunna se hur det blev och kanske lägga in en kommentar om vad ni tycker. Det är alltid kul när man gjort något eget. Ni kommer säkert tycka det är störtlöjligt att jag kan vara så dum att jag läggger ut bilder från mitt hem som inte ens e halvklart än. Men jag är den enda som i så fall behöver lida för det. Jag vill att ni skriver precis vad ni tycker, det är det som är meningen med att kommentera. Att kunna säga precis vad man tycker så att andra kan ta del av det. 
Inom mig finns faktiskt nu ett hopp om att vi kan bli klara till jul och klä en gran som alla andra och få ta det lite lugnt och få känna av julefriden.

Ha det så bra allihop/ Kram Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0