Glad... men ändå förbannad

Ja, så här kan man känna sig ibland. Nu vill ni säkert veta anledningen till varför jag känner så här. Jo det ska jag berätta för er. När man är studerande som jag är har man väldigt sällan (eller aldrig) gott om pengar. Jag blev så glad när jag fick veta att jag skulle få tillbaka några tusen på skatten. Glad i hågen ringde jag in min bekräftelse att jag deklarerat för att kunna få pengarna innan midsommar. CSN:s sista utbetalning var i maj så från dem får jag inget förrän i augusti nästa gång.

Men i alla fall. Senast igår så kom jag på att jag inte anmält mitt konto till skatteverket så det bidde inga pengar innan midsommar, nu får jag vänta till augusti. Undrar ni om jag blev lite besviken?
Jag blev totalt... URSINNIG ...det ska ni veta. Vilken tur att ingen annan fanns i min närhet det ögonblicket. Jag tror att jag skulle kunna banka skiten ur vem som helst just då. Jag går här och svär och domderar för mig själv och har absolut ingen aning om vad jag säger men jag använder nog alla svordomar som fins plus några till.
Jag vet ju att det var mitt eget fel, men sådant inser jag inte när jag är så in i #&@@!!"?= förbannad...
Jag kände att jag hade rättigheten att skylla på alla andra, det var absolut inte mitt eget fel.

Som tur var lade sig vreden ganska snabbt, men visst var jag lite arg på mig själv under resten av dagen. Nu vet jag i alla fall att jag måste komma ihåg att fixa detta tills nästa år... om jag kommer ihåg det. =( Men jag får ju trösta mig med att det är ju bättre sent än aldrig. Det kunde ju varit ännu värre, ja att jag skulle betala tillbaka istället menar jag. Men nu känner jag mig bättre till mods i alla fall.

Jag ÄR faktiskt riktigt glad idag om jag tänker efter. Ja, det är uppenbarligen så att efter regn kommer solsken.
Imorgon ska jag och ett par kompisar ut och resa... tänka sig.
Vi ska åka till Tyskland och shoppa. =)))) Det kommer verkligen att bli superkul.
Vi skulle faktiskt egentligen åkt som inatt, men den bussresan var inställd, endast sex stycken hade bokat (vi var fyra av dem) så det blev inte av.Men min tjejkompis ger sig inte i första taget, hon kollade andra bussbolag som skulle till Tyskland och kollade om det fanns platser... det gjorde det på denna resan som tur var. Vi hade ju också sån tur att denna bussresan var billigare än den vi skulle åkt med först (den som inte blev av alltså).
Klockan 03.50 imorgon natt bär det av till Deutschland. (stavas det så?)

Jag har planerat morgondagen in i minsta detalj. Jag orkar inte räkna upp allt men jag kan korta ner det och säga att jag ska gå upp skittidigt så jag är trött vid åtta på kvällen och kan sova ett par timmar fram till tolv eller ett på natten. Det tycker jag blir lagom.
Det jag skrivit ikväll blev lite för mycket kanske men det kan inte hjälpas, jag var tvungen att berätta så mycket som möjligt, det är mitt motto... prata så mycket du kan när du väl har möjligheten till det =)

Jag kanske skriver en runda imorgon också.
Kram Cilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0