Midsommarafton på ingång med stora steg

Ja imorgon är det midsommarafton igen. Ett helt år sedan sist. Men gud vad tiden går fort. Detta året är jag ledig, jag brukar alltid få jobba den här dagen annars. Jag och min sambo ska bjuda upp några kompisar och då menar jag några... två stycken för att vara exakt. Men jag tror att det blir jättekul ändå.
Imorgon ska jag göra bål som gästerna ska bjudas på. Bålet ska (efter mitt egna recept) bestå av hallonbrännvin med rom i, melonlikör, läsk och jordgubbar. Jag tror att det blir jättegott. Jag får väl smaka av det lite. Men inte för mycket så jag blir rund om fötterna. Våra kompisar kommer redan vid ett-tiden så vi får ta dt lugnt med drickat, det är ju en lång dag och kväll.
Vi börjar dagen med att intaga lite sill och potatis, efterrätter såsom GI-chokladkaka, GI-rabarberpaj och hallonglasstårta blir oss bjudet.
På kvällen kommer vi att grilla lite kött och korv. Lite lekar såsom kubb och boccia kommer att utövas om man så vill. I detta fallet är det vädrets makter som bestämmer ifall det blir så eller ej. När kvällen är till ända vet vi inte, men när alla är mätta, trötta och nöjda med dagen tackar väl alla för sig och önskar en god natt. Jag tror att det blir en kanondag och kväll. =)

Tack för mig/ Cilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0