Snart sjuksköterska!!

Under nästan två år har jag inte bloggat...varför? det undrar jag också.
Får väl skylla på studierna. Men jag kan glädja mig själv (och alla andra också om de vill) med att jag snart är klar med min utbildning. I tre år har jag slitit och gråtit, njutit och skrattat för att nå målet med att bli sjuksköterska.
Jag är egentligen inte det minsta redo för att kasta mig ut i verkligheten, osäkerhet och rädsla kommer följa mig tätt efter, tills jag på riktigt fått känna på hur det verkligen är, det utan en handledare som  annars funnits tryggt vid min sida.
Tre års studier gör mig inte fulländad som sjuksköterska, nej...tvärtom, även om tre års utbildning gett mig oerhört mycket kunskap kommer jag vara grönare än grönast när jag kommer ut i arbetslivet. Men jag ser fram emot det. En utmaning som förhoppningsvis kommer ge mig styrkan och viljan att lyckas med mitt yrke. 
Önskan att sedan utbilda mig till barnmorska finns där starkare än någonsin, men lite "kött" på benen är vad jag behöver innan jag går vidare med det. Viktigast är att inte känna sig allt för ensam i arbetet, att det finns människor runt omkring som ställer upp för varandra så möjligheten att lyckas blir ännu större, trygghet och värme kan göra mycket. 

Kram
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0