Vårtecken

Ett säkert vårteckenINGET är så skönt som VÅREN. Kvittrande fåglar i träd och buskar, marken blir bar och underlaget börjar titta fram i sin vackra gröna skrud. Ingen snödroppe har ännu nått min syn, men gör det nog så småningom.
Vårtecken är heligt, så fort vi får syn på eller kan höra något vi förknippar med vårens intågande skymtar skuggan av en annan människa.
Ja kanske är det så, att en människa blir född på nytt igen..... kryper ur sitt kalla och isiga skal som hon befunnit sig i under en lång och sträng vinter, mörker har blivit till ljus, trötthet och ångest till energi och lust. Visst är det härligt att känna så här. Det är kanske för tidigt för fjärilarna att vakna till liv just nu, men mina fjärilar i magen har börjat kisa en aning. Jag väntar bara på att de ska vakna på riktigt och dansa runt av glädje...känna glädjen åt att våren snart är här.  

Våren...du är efterlängtad
hoppas jag får syn på min snödroppe snart.

Kram Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0