Smått och gott

Hallå igen, det är bara jag som skriver lite igen...det känns som en evighet sedan. Tänkte bara berätta att jag utrustat mig med ett nytt skrivdon, jag har nämligen köpt en laptop, vilken skillnad det är att kunna gå ut på nätet och det tar bara ett par sekunder, vår andra stationära dator är verkligen riktigt koko-bäng i huvudet, hänger sig hela tiden och är allmänt pain in the ass. Det underlättar ju också nu när jag går i skolan och behöver en dator snabbt.

På tal om skolan, vi har nu varit ute på praktik i snart tre veckor, denna termin är det inriktning på äldreomsorgen. Allt som allt ska vi vara ute i åtta veckor och den sjunde december är sista dagen. Jag tycker inte det är särskilt kul att arbeta inom äldreomsorgen, det ska bli roligare nästa termin då vi ska praktisera inom primärvården, alltså på vårdcentral. Imorgon ska jag jobba kväll och det är något jag avskyr, då sitter man här hemma och bara väntar tills man ska ge sig iväg, jag börjar klockan tolv och det är verkligen en värdelös tid att börja på, man hinner inte mer än att vakna förrän det är dags att ge sig av. Nej tack vet jag dagpass, då slutar man klockan fyra och sen är resten av dagen fri.

Idag ha jag varit med min kompis och tränat, vi gick på jympa, medel/puls det är så otroligt kul men jobbigt emellanåt. Det känns så skönt efteråt när man ansträngt sig och är jättetrött, jag märker nu att konditionen har blivit mycket bättre, hade ju inte skadat om jag slutat röka också, då hade den säkert varit ännu bättre.Jag är ju inte den bästa förebilden att visa hur man ska leva hälsosamt, inte till 100% i alla fall, men vad fanken... alla har väl sina laster som kan vara svåra att bli av med, det är ju bara vi själva som kan ändra på vår livsstil. Jag är i alla fall glad att jag hittat något som jag gillar att hålla på med, vem vet, kanske jag överraskar mig själv en dag med att ta mig i kragen och fimpa för gott. Nu tycker säkert jätemånga att jag är lite urk och vill inte att jag skriver mer, så till er... jag tänker uppfylla er önskan och avsluta min berättelse om den jympande cancerpinnen... med ett leende =)

Ha det så bra kram Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0