Tidig söndagmorgon

Godmorgon alla ni som är vakna och alerta där ute. Nu undrar säkert många varför jag är uppe så här tidigt en söndag, den dagen man ska sova som allra längst egentligen. Ja jag har väl inget bättre svar än att min sambo började jobba nu klockan sju, när klockan ringde klockan sex vaknade naturligtvis också jag, kände mig ganska utvilad och tyckte inte att det var någon ide att ligga kvar, steg upp,fixade kaffe och åt lite frukost. Tänkte att det var ju faktiskt en vecka sedan jag bloggade så nu är det dags igen. Idag har jag inte så värst mycket planerat, tänkte städa lite det ser ut som femtioelfte världskriget brötit ut, det gör det i och för sig alltid så jag är van. Vi håller ju på att fixa lite i vårt hus så det står flyttlådor överallt, vi har köksbordet i vardagsrummet, ingen ordentlig soffa eller TV har vi heller. Vi flyttade hit den sista januari i år och har hållt på sen dess, men inte tillräckligt mycket och snabbt för det är mycket kvar. Jag börjar känna mig ganska desperat och vill att vi ska bli klara snart, jag hoppas att vi blir det till jul i alla fall annars flyttar jag in till stan, nej jag skojar bara...  jag flyttar till Lappland =).

En annan sak som är väldigt kul i alla fall är att jag börjat träna. Jag och en tjejkompis tränar ca tre gånger i veckan. Vi ska faktiskt iväg och träna idag, det ska bli kul. Vi går oftast på jympa... nu är det säkert många som tycker att det låter tantigt med jympa, men jag ska säga att det är faktiskt väldigt kul och svettigt värre ibland, det är så bra för det finns olika nivåer, bas, medel och intensiv. Vi går även på yoga, det är också krävande för kroppen men det är lugna och fokuserade rörelser, mycket avstressande och skönt. Jag vill så gärna prova på en del olika pass som t.ex. core då man tränar rygg och mage ( kroppshållning och sånt tror jag), step m.m. det kommer säkert efter en tid, vi har tränat i snart en månad. Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av denna arla och fridfulla morgon. Tills nästa gång...

Tjingeling =) /Cilla

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, kl 6.00! Rastlös är bara förnamnet! Kram

2008-09-28 @ 19:15:19
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0